• پنجشنبه ۷ بهمن ماه، ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 9511-886-5
  • خبرنگار : 5
  • منبع خبر : ----

امضا "تفاهم نامه" همکاری بین موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای کرمانشاه

موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به منظور استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، فنی، پژوهشی و ... یکدیگر تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، دکتر بهروز بادکو رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاه استان کرمانشاه در جلسه امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: هم اکنون سه هزار دانشجو در 30 کد رشته از مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه این رشته‌ها در زمینه‌های مختلف فنی، مهندسی، علوم انسانی، IT و ... می‌باشند، یادآوری کرد: بسیاری از این رشته‌ها نیازمند آموزش‌های فنی و کارگاهی هستند.

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاه استان کرمانشاه ادامه داد: به دلیل محدودیت منابع مالی، امکان ایجاد کارگاه برای همه رشته‌ها وجود ندارد و از این رو تلاش می‌شود از ظرفیت و امکانات سایر دستگاه‌ها نیز استفاده شود.

بادکو اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای را از جمله دستگاه‌هایی دانست که امکانات و تجهیزات خوبی دارد و از این رو تفاهم‌نامه همکاری بین موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی و اداره کل فنی و حرفه ای منعقد می‌شود تا دو طرف بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند و مکمل آموزشی یکدیگر باشند.

وی ابراز امیدواری کرد، خروجی این تفاهم‌نامه دانشجویانی باشند که در کارآفرینی توانمند شوند و بتوانند در بازار کاری برای خود آغاز کنند.

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاه استان کرمانشاه، تعامل بین بخش‌های صنعت، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و مراکز دانشگاهی را حلقه مفقوده امروز کشور دانست و تصریح کرد: همکاری بین این بخش‌ها زمینه‌ساز تعلیم نیروهای متخصص برای امور متخلف کشور است.

وی در پایان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی کرمانشاه سه سال است به سازمان تبدیل شده، افزود: این سازمان بخش‌های مختلفی از جمله پارک علم و فناوری، چندین مرکز رشد، موسسه آموزش عالی و ... را دارد.

 داوود ناصری امید مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه  نیز اظهار کرد: سالانه در مجموع حدود 8.5 میلیون نفر ساعت ارائه آموزش فنی داریم که پنج میلیون نفر ساعت آن در بخش دولتی و مابقی در آموزشگاه‌های آزاد صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر به سمت کیفی سازی آموزش‌ها حرکت کرده ایم و از ساعت‌های آموزش غیرواقعی فاصله گرفتیم، عنوان کرد: هدف ما کاربردی کردن آموزش‌ها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه طی سال‌های اخیر نظام آموزشی بر اساس نیاز بازار و جامعه حرکت نکرده و به دنبال آموزش‌های کاربردی نبوده است، خاطرنشان کرد: آمار بالای فارغ‌التحصیلان بیکار گواهی بر این مدعا است.

وی افزود: خصوصا در رشته‌های فنی و مهندسی توانمندی دانشجویان قدیم را در دانشجویان امروز نمی‌بینیم.

ناصری امید از ظرفیت پنج میلیون نفری دانشجویان کشور یاد کرد و افزود: متاسفانه توانمندی و دانش تجربی و عملی دانشجویان ضعیف است و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

وی گفت: بر همین اساس ما در استان کرمانشاه نشستی با روسای دانشگاه‌ها داشتیم تا با همکاری یکدیگر از ظرفیت بالقوه دانشجویان استفاده کنیم.

به گفته این مسئول، بسیاری از افرادی که اکنون برای دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند و بهتر است این آموزش‌ها را حین تحصیل دریافت کنند، نه زمانی که وارد جامعه و بازار کار شده و سرخورده می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از ظرفیت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان از جمله 200 کارگاه مجهز، دو سالن آزمون با ظرفیت بیش از 200 نفر، سالن سنجش آنلاین، پنج دانشگاه علمی و کاربردی( سه واحد در شهر کرمانشاه، یک واحد در پاوه و یک واحد در سنقر) نیز یاد کرد و گفت: مراکز دانشگاهی می‌توانند در قالب تفاهم‌نامه‌های همکاری از این امکانات بهره‌مند شوند.

ناصری افزود: سازمان جهاد دانشگاهی نیز می‌تواند هم در آموزش عالی و هم در آموزش‌های کوتاه مدت از این امکانات استفاده کند.

این تفاهم‌نامه در قالب شش ماده و بیش از 40 بند به امضا دو طرف رسید. مواردی از جمله آینده پژوهشی در حوزه مشاغل، شناسایی و تامین نیازهای مهارتی دانشجویان، اجرای دوره های کارورزی دانشجویان در چارچوب ضوابط و قراردادها و ... از موارد این تفاهم‌نامه بود.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: