• سه شنبه ۲۹ فروردین ماه، ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 961-20014-5
  • خبرنگار : 3
  • منبع خبر : ----

87 درصد "مینی‌بوس"های کرمانشاه فرسوده‌اند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه میانگین عمر مینی‌بوس‌های استان را 28 سال اعلام کرد.

بهمن خسروانی در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اقتصادی» ایسنا منطقه کرمانشاه تعداد ناوگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری استان را 16 هزار و 328 دستگاه خودرو اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 227 دستگاه اتوبوس، 1261 دستگاه مینی بوس، 1193 دستگاه سواری کرایه، 12 هزار و 666 دستگاه کامیون و 981 دستگاه وانت‌بار است.

وی همچنین تعداد رانندگان ناوگان حمل و نقل برون شهری استان را 21 هزار و 122 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 3558 نفر راننده مسافری، 17 هزار و 380 نفر راننده باری و 184 نفر راننده وانت هستند.

خسروانی با اشاره به وجود 69 شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر در استان، گفت: از این تعداد 26 شرکت در سطح شهرستان کرمانشاه فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در خصوص میانگین عمر ناوگان حمل و نقل برون شهری استان، از میانگین عمر 28 ساله مینی‌بوس‌های استان خبر داد و اظهار کرد: میانگین سنی اتوبوس‌های استان نیز 8.3 سال، سواری‌های کرایه 10.8 سال، وانت‌بارها 7.9 سال و کامیون‌های استان 17.4 سال است.

وی با بیان اینکه 86.9 درصد مینی‌بوس‌های استان فرسوده است، گفت: همچنین 27 درصد کامیون‌های استان، 9.8 درصد سواری‌های کرایه و 5.7 درصد اتوبوس‌های استان فرسوده است.

خسروانی تصریح کرد: در حال حاضر 1110 دستگاه مینی‌بوس با عمر بیش از 20 سال در سطح جاده‌های استان تردد می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در خصوص عمر ناوگان باری استان اظهار کرد: در حال حاضر 3851 دستگاه بارگیر ثابت و غیرثابت با عمر بیش از 20 سال در جاده‌های استان تردد می‌کنند.

خسروانی با بیان اینکه تسهیلاتی برای نوسازی ناوگان داده می‌شود، گفت: در حال حاضر هم در بخش باری و هم در بخش مسافری تسهیلاتی به رانندگان جهت نوسازی خودروها داده می‌شود.

وی افزود: متاسفانه کم بودن مبلغ تسهیلات نسبت به قیمت خرید ناوگان موجب شده استقبال خوبی از آن نشود.

این مسئول تصریح کرد: به طور مثال قیمت یک کامیون ممکن است 500 یا 600 میلیون و بیشتر و یا کمتر باشد و قیمت تسهیلات خرید آن 300 میلیون تومان است و بیشتر افراد، آورده چند صد میلیونی ندارند که حالا بخواهند همپای آن هم تسهیلات بگیرند.

وی افزود: چنانچه مبلغ تسهیلات بالارفته و از طرفی سود آن کم و مدت بازپرداختش افزایش یابد، قطعا شاهد استقبال رانندگان از نوسازی ناوگان خواهیم بود.




انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: