• سه شنبه ۲۱ آذر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 969-886-5
  • خبرنگار : 5
  • منبع خبر : ----

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

نباید "پژوهش" را انحصاری کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نباید پژوهش‌ را انحصاری کنیم، بلکه باید دیگران را هم در پژوهش وارد کنیم و اجازه دهیم نان بخورند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، مجید یزدان پناه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه آموزش و پرورش استان کرمانشاه که امروز (21 آذر) برگزار شد، با بیان اینکه هدف از پژوهش نباید نوشتن مقاله و یا چاپ کتاب باشد، افزود: هدف باید ارتقا کیفیت زندگی مردم و ایجاد تحول در جامعه باشد. باید بر مبنای پژوهش مشکلات موجود جامعه را بشناسیم و برای آن راهکار پیدا کنیم.

وی لازمه پژوهش را وجود یک تیم پژوهشی قوی دانست که کار کند و ادامه داد: اینکه چند نفر دور هم جمع شوند و برای یکدیگر مقاله بنویسند و بقیه فقط نگاه کنند را نمی‌خواهیم، بلکه باید اجازه دهیم افراد دیگری هم از بیرون به حوزه پژوهش وارد شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه دیگر نیاز حوزه پژوهش را اعتبار و حمایت دانست که وظیفه مسئولین است و خاطرنشان کرد: اگر یک درصد بودجه‌ دستگاه‌ها که برای پژوهش است تخصیص پیدا کند، همه مشکلات حل خواهد شد.

یزدان پناه تاکید کرد: ما تقاضای افزایش این سهم را نداریم، بلکه فقط می‌خواهیم همین یک درصد بودجه پژوهش محقق شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته خود ما هم با انجام برخی از کارها می‌توانیم به تامین بودجه پژوهش کمک کنیم، برای مثال حذف همین بنرهای خوش آمدگویی که پول 10 مورد از این بنرها می‌تواند صرف یک کار پژوهشی شود.

یزدان پناه موضوع دیگری که باید برای پژوهش به آن توجه کرد را ویراستاری مقالات پژوهشی دانست.

وی بر لزوم توجه به اولویت‌های پژوهشی که متناسب با نیاز روز جامعه باشد هم تاکید کرد و گفت: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند محور پژوهش باشد همین زلزله اخیر است که متاسفانه ما در جریان آن 78 دانش آموز و دو همکار فرهنگی را از دست دادیم.

مدیرکل آموزش و پروش زمینه فنی، جغرافیایی، روانشناسی و دیگر ابعاد زلزله را از جمله مواردی دانست که می‌توان بر روی آن پژوهش انجام داد و برای پژوهش در این حوزه مشکل تامین اعتبار هم نداریم.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: حوزه دیگری که باید بر روی آن کار کنیم افت در کنکور است که باید عیب کار را پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرار شده برای زلزله زدگان سهمیه‌ای برای چند سال در نظر گرفته شود، عنوان کرد: این سهمیه چند سال ما را کمک خواهد کرد، اما باید عیب اصلی کار را پیدا کنیم.

مدیرکل اموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش خواست به کمک مدیران بیایند و پیشنهادات خود را در زمینه‌های آموزش و پرورش ارائه کنند.


همه مدارس زلزله زده برقرار است

یزدان پناه در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت مدارس زلزله زده هم اشاره کرد و گفت: به جرات می‌گویم اکنون همه مدراس برقرار است.

وی ادامه داد: البته مدارسی داریم که سالم است اما مدیران و معلمان جرات نمی‌کنند وارد مدرسه شوند و یا دانش آموزان جرات ورود به داخل کلاس را ندارند.

از انتقاد نمی‌ترسم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برنامه‌های کاری خود هم یاد کرد و گفت: از انتقاد نمی‌ترسم و پذیرای انتقادات هستم.

یزدان پناه با اشاره به برنامه 67 صفحه‌ای که برای کار خود ارائه داده، اظهار کرد: این برنامه تا آخر شهریور سال دیگر ادامه دارد و پس از آن برنامه سه ساله ارائه خواهم کرد.

وی تصریح کرد: اگر این برنامه اجرایی شد و کیفیت لازم را داشتم ادامه خواهم داد و اگر موفق نباشم اصراری بر ماندن ندارم.

این مسئول با اشاره به وجود بیش از 14 هزار کلاس درس در استان کرمانشاه و 4442 مدرسه، افزود: سرکشی از تمام این مدراس 12 سال زمان نیاز دارد و قطعا نمی‌توانم از همه آنها سرکشی داشته باشم، اما اگر موردی از نقص و اشکال وجود داشته باشد حتما آن را بررسی خواهم کرد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: